Stim cat de important este sa avem un ten sanatos. Iar primul pas pentru a ne asigura ca tenul nostru este hidratat, vitaminizat si protejat este sa includem in alimentatia noastra cateva din cele mai bune surse de vitalitate. Citeste articolul de mai jos si afla care sunt cele 10 alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta ta.

  • Ardeii graşi sunt legume delicioase care te vor face să te lingi pe degete fie că-i mănânci gătiţi, fie cruzi. Un ardei gras conţine mai mult de 100% din necesarul tău zilnic de vitamina C. De asemenea, conţine o cantitate semnificativă de fibre dietetice, vitamina B6 şi carotinoidă, care previne ridurile şi facilitează circulaţia sângelui, făcând ca pielea ta să arate mai tânără. Ardeiul gras conţine aproximativ 30 de calorii, iar fibra pe care o conţine un ardei te va ajuta să te simţi sătulă mai mult timp. În plus, vei avea o piele frumoasă!
  • Ciocolata neagră este bogată în antioxidanţi, acizi graşi şi flavonoide. Antioxidanţii din ciocolata neagra îţi vor face pielea mai fină, o vor proteja de razele ultraviolete şi, pe lângă asta, cantitatea de cacao din ea îţi va relaxa arterele şi va regla circulaţia sângelui.
  • Somonul este un aliment care te ajută în lupta cu stresul, anxietatea şi depresia, hrănindu-te cu necesarul tău zilnic de vitamina D, responsabilă cu sănătatea inimii, oaselor, intestinelor şi creierului tău. Acesta este bogat în acizii graşi Omega 3, excelenţi în tratarea inflamaţiilor, ridurilor şi acneei. Consumul regulat de somon îţi va ţine pielea tânără şi sănătoasă!
  • Uleiul de cocos este una dintre cele mai bogate surse de grăsime saturată. Acesta conţine acid lauric, un agent antibacterial şi antiviral puternic, care ţine la distanţă virusurile, infecţiile, inflamaţiile şi acneea. Uleiul de cocos este, de asemena, bogat în acizi graşi şi conţine vitamina E, hidratând pielea şi ţinând ridurile la distanţă.
  • Ceaiul verde este o sursă grozavă de antioxidanţi şi conţine un amino acid esenţial, L-theanine, care ajută la relaxarea corpului, diminuarea stresului şi a tensiunii.
  • Spanacul este un aliment sănătos şi bogat în nutrienţi pe care ar trebui, cu siguranţă, să-l introduci în dieta ta zilnică. Este o sursă extraordinară de fier, acid folic, clorofilă, vitamina E, magneziu, vitamina A, fibră, proteină vegetală şi vitamina C. Acesta conţine antioxidanţi care luptă împotriva diverselor probleme ale pielii.
  • Seminţele de chia, seminţele de cânepă, seminţele de floarea soarelui, seminţele de dovleac şi seminţele de in au efecte miraculoase asupra pielii tale. Cele de dovleac şi cele de floarea soarelui sunt bogate în seleniu, vitamina E, magneziu şi proteine. Seleniu şi proteinele sunt cele care te protejează de riduri, vitamina E cea care îţi hidratează pielea, iar magneziul cel care te ajută să diminuezi stresul. Acizii graşi Omega 3 din seminţele de chia, de in şi de cânepă sunt perfecţi pentru a te ajuta să ţii ridurile şi acneea la distanţă. Le poţi amesteca în salată, în iaurtul cu fructe, în cereale sau în piureurile de fructe sau legume.
  • Ţelina este un alt aliment pe care ai putea să-l mănânci zilnic, pentru o piele sănătoasă. Efectele acestei legume sunt deseori subestimate, dar ţelina conţine vitamina K, care îţi menţine circulaţia sângelui sănătoasă şi ajută la reducerea tensiunii. Conţine, de asemeneam sodiu, potasiu şi apă, care previn deshidratarea.
  • Papaya este un fruct foarte bogat în nutrienţi şi sărac în calorii(doar 39 de calorii la 100 de grame). Fructul este foarte benefic pentru digestie şi conţine numeroşi antioxidanţi, printre care vitamina C, vitamina E şi bata caroten, care reduc inflamaţiile, acneea şi te protejează de razele ultraviolete.
  • Morcovii nu sunt buni doar pentru ochi, ci şi pentru piele. Sunt bogaţi în vitamina A şi reduc producerea de celule pe stratul superior de piele, unde excesul de sebum şi celulele de piele moartă astupă porii. Aceştia îngreunează, totodată, dezvoltarea celulelor cancerului de piele.

 

Sursa: adevarul.ro